- 1. Määrittely
Yrityksen myyntiprosessiin tutustuminen ja ohjaussääntöjen määrittely.
- 2. Mallinnus
Yrityksen myyntiprosessin mallintaminen KlaroCPQ-ohjelmistoon sovittuja ohjaussääntöjä noudattaen.
- 3. Testaus
Myyntityökalun 1.0-version testaus ja jatkokehitys käyttäjäpalautteen perusteella.
- 4. Käyttö
Ohjelmistoasennuksen ja mahdollisten integraatioiden lopullinen viimeistely.
Asiakastarinoita
Roxia kasvattaa liiketoimintaansa globaalisti KlaroCPQ:n avulla
Roxian liiketoiminta on kiihdytysvaiheessa, ja yritys laajentaa toimintaansa globaalisti. Roxia hankki käyttöönsä älykkään tarjoustyön KlaroCPQ -sovelluksen, jonka avulla yrityksen myynti saa tukea asiakastarvedatan keräämiseen ja…
Metso-Outotec sujuvoittaa tarjoustyötään KlaroCPQ:n avulla – tarjousten tekemiseen kuluu nyt enintään pari päivää
Maailmanlaajuisesti toimiva teknologiayritys Metso-Outotec Oyj on jo useamman vuoden ajan tehostanut eri tuotelinjojen myyntiä KlaroCPQ-myyntikonfiguraattorin avulla. Metso-Outotecin Application Service Manager Joni Kauppisen mukaan, KlaroCPQ on auttanut…
Video
Katso video KlaroCPQ:n tärkeimmistä hyödyistä
Oppaat
Raportti: Teollisuuden myynti 2021 -kyselytutkimus
Teollisuuden myynti 2021 -kyselytutkimuksen tarkoitus on antaa yleiskuva suomalaisten teollisuusyritysten myynnin kehitystoimenpiteistä tuleville vuosille. Tutkimus toteutettiin helmi-maaliskuussa 2021. Tuossa vaiheessa oli kulunut vuosi Covid19 -pandemian…
Opas: Miten kehittää B2B-myyntiä – KlaroCPQ:n tiivis opas asiakastarvetiedon hyödyntämiseen.
Myynnin digitalisaatiossa puhutaan paljon datasta, joka liittyy asiakkaaseen ja asiakkaan käyttäymiseen. Asiakastarpeista ja niiden keräämisestä puhutaan vähemmän. Tämä opas kertookin, miten saat asiakastarvetiedon dataksi ja…
Opas: Kuinka digitalisoida B2B-myyntiä – KlaroCPQ:n opas myyntiprosessien digitalisointiin
Tiedetään, että myynnin digitalisointi tehostaisi toimintaa, mutta ei oikein tiedetä mistä aloittaa. McKinseyn kesällä 2020 tekemän kyselytutkimuksen mukaan 2/3 teollisuusyrityksistä miettii paraikaa myyntiprosessien digitalisointia. Tämä opas kertoo,…
Opas: Tarjousprosessin tehostamisella tuotteistukseen
Monien toimialojen yrityksissä ja erityisesti valmistavan teollisuuden teknisessä ratkaisumyynnissä annettaisiin mielellään enemmän aikaa asiakkaille, tuotannolle ja tuotekehitykselle, jos rutiinit eivät veisi kaiken energian. Tuote-ja palveluportfolio on…
Blogi
Klaron 8 vinkkiä B2B-myynnin digitaaliseen kehitykseen
BlogiTeollisuusyrityksistä 2/3 miettii tällä hetkellä myyntiprosessien digitalisointia. Tässä kirjoituksessa nostamme esiin 8 vinkkiä, mitä teollisuusyritysten kannattaa huomioida B2B-myynnin digitalisoimisesta. Artikkelin vinkit tuovat esille näkökulmia toimenpiteisiin,…
6 näkökulmaa B2B -myynnin digitalisointiin
BlogiB2B-myynnin digitalisointi on päivän trendisana eikä vain johtuen koronaepidemiasta. Ostokäyttäytyminen muuttuu edelleen, ja myös B2B-asiakkaat haluavat ostaa ja tehdä heidän ostamiseen liittyviä vaiheita digitaalisesti verkkopalvelun…
Miten parantaa yrityksen kilpailukykyä kansainvälisessä kaupassa?
BlogiKansainvälinen kauppa on elinehto yritysten kasvulle ja kilpailukyvyn kehittymiselle. EK:n kyselyn mukaan 5000 suomalaista yritystä on toistaiseksi lopettanut kansainvälisen liiketoiminnan koronapandemian aikana. Luku on todella…
Miten B2B-palveluyritykset ovat digitalisoineet liiketoimintaansa koronapandemian aikana?
BlogiCovid19 -pandemia on luonut kriisin koko verkottuneelle maailmantaloudelle ja hankaluuksia liiketoiminnassa on tullut oikeastaan kaikille toimialoille. Kriisi tuonut ison muutoksen, mutta myös samalla mahdollisuuden kehittää…
Miten vastaat ostamisen muutokseen B2B -ratkaisumyynnissä? Blogisarjan osa 4/4
BlogiAsiakkaan ostokäyttäytyminen muuttuu edelleen – miten voit vastata muutokseen? Osa 4: Myynnin kehittäminen digitaalisuuden avulla 2020 -luvulla – miten teet myynnistäsi paremman kuin kilpailijalla? Tämä blogisarja…
Miten vastaat ostamisen muutokseen B2B -ratkaisumyynnissä? Blogisarjan osa 3/4
BlogiAsiakkaan ostokäyttäytyminen muuttuu edelleen – miten voit vastata muutokseen? Osa 3: Asiakas suhtautuu toimittajiin yhä kriittisemmin – miten lisäät asiakkaasi luottamusta sinuun myyjänä? Tämä blogisarja…
Miten vastaat ostamisen muutokseen B2B -ratkaisumyynnissä? Blogisarjan osa 2/4.
BlogiAsiakkaan ostokäyttäytyminen muuttuu edelleen – miten voit vastata muutokseen? OSA2: Datan merkitys myyntityössä – uusi näkymä ratkaisumyyntiin ja kuinka voittaa enemmän kauppaa Tämä blogisarja…
Miten vastaat ostamisen muutokseen B2B -ratkaisumyynnissä? Blogisarjan osa 1/4.
BlogiAsiakkaan ostokäyttäytyminen muuttuu edelleen – miten voit vastata muutokseen? Tämä blogisarja käsittelee B2B-myynnin trendejä perustuen Linkedin State of Sales -tutkimukseen. Linkedin tekee vuosittain State of…
Mitä B2B-myyjien pitäisi tietää 2020-luvun ostajista? Blogisarjan osa 3/3.
myyntiOsa3: Miten myyjänä parhaiten palvelet asiakasta 2020-luvun ostamisessa? Gartner on tutkinut paljon ostamisen trendejä. Tässä kolmiosaisessa blogisarjassa vedän yhteen johtopäätöksiä muutamasta Gartnerin julkaisemasta B2B-myyntiteemaisesta artikkelista, jotka…
Mitä B2B-myyjien pitäisi tietää 2020-luvun ostajista? Blogisarjan osa 2/3.
myynnin työkalutOsa2: Miten tuet asiakkaan monimutkaista ostoprosessia 2020 -luvun B2B-kaupassa? Gartner on tutkinut paljon ostamisen trendejä. Tässä kolmiosaisessa blogisarjassa vedän yhteen johtopäätöksiä muutamasta Gartnerin julkaisemasta B2B-myyntiteemaisesta…
Mitä B2B-myyjien pitäisi tietää 2020-luvun ostajista? Blogisarjan osa 1/3.
myynnin työkalutOsa1: Uuden sukupolven ostajat eivät luota myyjiin vaan haluavat itse hankkia ja analysoida hankintaan liittyvää tietoa. Miten yritys voi tukea ostamista 2020-luvun B2B-kaupassa? Gartner on…
Miten nostat yrityksesi kilpailukykyä hyödyntämällä ratkaisumyynnin digitaalisia työkaluja?
myynnin työkalutTänä keväänä erilaiset digitaaliset kollaboraatiopalvelut kuten Microsoft Teams, Google Meet ja Zoom ovat varmasti tulleet meille kaikille yhä tutummaksi myyntityössä. Ratkaisumyynnistä on tullut huomattavasti haasteellisempaa,…
Ohjattu tarjousprosessi edistää myyntiä
CPQMyyntiprosessien systematisointi sekä tehokas myynnin johtaminen on tämän hetken kuuma peruna, ja tämän vuoksi myynnissä panostetaankin nyt merkittävästi digitalisaatioon. Globaalisti asiakashallinnan sovellushankintojen vuosittainen arvo on…
Tee tarjouksesi älykkäämmin
CPQÄlykäs tarjouksenteko vie ratkaisumyynnin uudelle vuosikymmenelle, 2020 -luvun vaatimustasolle. Myyntisovellusten hyödyntäminen mahdollistaa tarkemman tarvekartoituksen ja helpon tarjouksenteon myös ratkaisumyyntiin. Yritykset haluavat tänä päivänä eroon manuaalisista…
Helpota tarjoustyötäsi digitaalisella työkalulla
CPQMyynnin digitalisointi on nyt voimakkaasti pinnalla, eikä vain johtuen tämän hetkisestä pandemian aiheuttamasta tilanteesta. Tarjoustyön digitalisointi on nyt yksi keskeisimmistä alueista mihin yritykset haluavat nyt…
Millainen on hyvä 2020 -luvun tarjoustyökalu?
CPQOn aika päivittää tarjouksenteon työvälineet ja siirtyä 2020-luvulle myyntityössä! Digitaaliset ratkaisut eri prosesseihin ovat olleet viime aikoina erityisen kiinnostuksen kohde. Digitalisointi ei ratkaise yrityksen kaikkia…
B2B myynti digitaalisesti – Klaron vinkit 2020 -luvun ratkaisumyyntiin
myynnin työkalutDigitaalinen myynti ei ole vain tänä päivänä kuluttajaverkkokauppaa, vaan kuluttajamainen ostaminen on ollut pitkään tulossa ratkaisumyyntiin ja viimeistään nyt on lyömässä läpi. Yritysostajat etsivät nyt myös…
Ratkaisujen elinkaarenhallinta lähtee myynnistä
PDMYritykselläsi voi olla tuhansia tai jopa miljoonia myyntiartikkeleita. Miten löydät tällaisesta vaihtoehtojen massasta asiakkaalle parhaiten soveltuvan kokonaisratkaisun sen koko elinkaarelle? Ratkaisuja elinkaarenhallinnan ongelmiin on varmasti…
Auta myyntiäsi myymään ratkaisujasi 2020-luvun tapaan
CPQTuo myyntikonfiguraattorilla tuotetieto asiakkaan kannalta helposti ymmärrettävään muotoon! Uusilla digitaalisilla työvälineillä myynti pystyy työskentelemään helposti tiedolla, joka on sekä myynnille että asiakkaille olennaista kaupanteon kannalta….
Industry 4.0 – mitä se tarkoittaa myynnin näkökulmasta?
myynnin työkalutIndustry 4.0 on tällä hetkellä hyvin iso termi. IoT -ratkaisut, Digital Twin, Smart Factory, you name it! Fokus on monesti tuotantomenetelmien tehostamisessa ja tuotteiden tarkemmassa…
Myynnin automatisointi digitalisoimalla – miten myyntikonfiguraattori voi auttaa yrityksiä?
CPQFintech, Healthtech, Salestech – digitalisaatio etenee voimalla useilla eri liiketoiminta-alueilla. Myyntiputken alkupäähän tarjolla nyt monenlaista: chatbotteja kotisivuilla, sivuillakävijöiden tutkimiseen sovelluksia, erilaisia tietokantoja yhdistäviä sovelluksia, somepalveluita…
Miten saat myyntiin parempaa tulosta!
myynnin työkalutCPQ:n vahvuus perustuu siihen, että se tukee myyntiä tuottamaan yrityksen kannalta parhaita mahdollisia tarjouksia. Hyvällä myyntikonfiguraattorilla tarjottavat ratkaisut tehdään asiakkaan tarpeen mukaan, tuottaen samalla yritykselle…
Johtaja, miksi kannattaa investoida myynnin digitalisointiin
myynnin työkalutYrityksiltä tulee paljon viestiä myynnin tärkeydestä. Tarinoita siitä, että ”jokainen on myyjä” ja ”kuinka tärkeää on vastata asiakkaan huutoon”. Hyviä ajatuksia, mutta investoinnit myynnin tukemiseen…
Myynti osana yrityksen toiminnanohjausta ja sovellusarkkitehtuuria
CPQYrityksen liiketoimintasovellusten ABC – lyhyt katsaus yrityksen perussovelluksiin. ERP, CRM, CPQ, PDM… paljon lyhenteitä ja termejä, mutta mitä ne kattavat yrityksen liiketoimintaprosesseista? Tämä artikkeli avaa…
Miksi KlaroCPQ on erinomainen työkalu kansainvälisessä kaupassa?
UlkomaankauppaKansainvälisessä kaupassa tarjouksenteko on huomattavasti vaativampaa kuin kotimaankaupassa, erityisesti jos kyseessä on tekninen ratkaisumyynti. Monimutkaisten laitekokonaisuuksien ja lukuisten komponenttien lisäksi pitää huomioida monenlaisia riskejä, muistaa…
Helpota ERP:n uusimista tarjouskonfiguraattorin avulla
ERPHelpota ERP:n uusimista KlaroCPQ:n tarjouskonfiguraattorin avulla. ERP-järjestelmän uusiminen tai käyttöönotto on aina valtaisa, vähintäänkin useiden kuukausien mittainen hanke, joka syö lähes kyltymättömältä tuntuvaan kitaansa niin…