On aika päivittää tarjouksenteon työvälineet ja siirtyä 2020-luvulle myyntityössä!
Digitaaliset ratkaisut eri prosesseihin ovat olleet viime aikoina erityisen kiinnostuksen kohde. Digitalisointi ei ratkaise yrityksen kaikkia ongelmia eikä poista ihmiskontaktin tarvetta. Oikeassa paikassa digitaaliset ratkaisut kuitenkin tuovat merkittävää lisäarvoa, ja voivat olla ratkaiseva tekijä kun luodaan mahdollisuuksia vaikkapa paremmalle asiakaskokemukselle tai tuotannon tehostamiselle.
Digitaaliset työkalut tukevat ihmisiä työssään, ja auttavat ihmisiä tekemään vaativammat tehtävät nopeammin ja laadukkaammin. Mitä älykkäämpi työkalu, sitä helpompi on ihmisen tehdä näitä vaativampia tehtäviä. Digitalisoinnin olisi hyvä lähteä käyttäjistä, jotka pystyvät parhaiten kertomaan miten digitaaliset työvälineet voisivat heitä auttaa.
Myynti on yksi alue, missä pienetkin lisätekijät voivat tuoda tarvittavan lisäedun kilpalijoiden voittamiseen. Myyntikilpailussa on yleensä yksi voittaja, ja useampi häviäjä. Silloin jokainen, pienikin tekijä voi olla merkitsevä voittamisessa. Myynti on kuin kilpaurheilu, missä voittajat yleensä kääntävät jokaisen pikkukivenkin matkalla voittoon. Fokus on varmasti merkittävin tekijä voitossa, pienikin kitka prosesseissa voi häiritä juuri tätä fokusta oikeisiin asioihin, ja syödä arvokkaita resursseja.
Millaisia digitaalisia työkaluja myyjät kaipaavat?
Klaron saamassa palautteessa korostuu:
- avustettu ratkaisuvalinta asiakkaan tarpeeseen
- tiedonkeräyksen ja -syötön älykäs automatisointi
- myyntityötä avustavat prosessit, jotka varmistavat tarjoussisällön korkean laadun
Näiden tarpeiden ratkaisu nopeuttaa myyntityötä ja vähentää turhia virheitä.
Tarjousten määrä korreloi voitettujen myynticasejen määrän kanssa. Digitaalisilla myyntivälineillä teet samassa ajassa teet enemmän tarjouksia, laadusta tinkimättä. Tarjouksen avulla viet myynticasea eteenpäin. Tarjous konkretisoi kaupankäynnin mahdollisuuden ja testaa yrityksen kilpailukykyä. Näiden seikkojen takia tarjouksen tuottaminen pitäisikin olla mahdollisimman tehokasta.
Myyjä haluaa siis digitaalisen työkalun, jonka avulla tarjouksen teko on helppoa, nopeaa ja auttaa häntä tuottamaan oikeanlaista tarjoussisältöä.
Klaron vinkit 2020-luvun digitaaliseen myyntiprosessiin:
- Automatisoi asiakkaan tarvekartoitus – digitaalisen prosessin avulla keräät ostajalta tarvittavan tiedon tehokkaasti
- Tarjoa myyjälle helppo tapa etsiä yrityksesi toimittamat eri ratkaisuvaihtoehdot, ja tee tarjouksenteko tältä pohjalta helpoksi.
- Rakenna myyntiin tarjouksenteon prosessi ja mallinna sen työkaluun. Tämä tekee tarjouksenteon nopeammaksi.
Tutustu tarkemmin meidän ratkaisuihin: https://www.klarocpq.fi/ratkaisut/
Ota meihin yhteyttä, niin kerromme lisää meidän ajatuksista kehittää teidän liiketoimintaa: https://www.klarocpq.fi/#content-bottom