Fintech, Healthtech, Salestech – digitalisaatio etenee voimalla useilla eri liiketoiminta-alueilla.
Myyntiputken alkupäähän tarjolla nyt monenlaista: chatbotteja kotisivuilla, sivuillakävijöiden tutkimiseen sovelluksia, erilaisia tietokantoja yhdistäviä sovelluksia, somepalveluita ja asiakashankintaan automatisoituja ratkaisuja. Tietoa potentiaalista asiakkaista on saatavilla paljon, ja se miten niistä saadaan liideja ja päästään kaupanteon alkuun. Kuitenkin liidigeneroinnin jälkeiseen tarjouksenteon vaiheeseen on heikosti työkaluja.
Lead-to-quote -prosessiin saatavilla heikosti automatisoituja työkaluja
Kuitenkin myyntiprojektia pitäisi saada kontaktoinnin jälkeen eteenpäin. Tarjouksenteko ja -hallinta on tällä hetkellä monessa yrityksessä heikosti automatisoitu. Asiakastarpeen määritys ja siihen sopivan tarjouksen tekeminen on monesti hyvin työläs manuaalinen prosessi. Myyjältä palaa aikaa sisäiseen selvittelyyn puhelimessa tai sähköpostissa.
KlaroCPQ digitalisoi ja automatisoi asiakastarpeen määrittelyprosessin. Meidän tarjouksenhallinnan työkaluilla pystytään räätälöimään asiakkaalle juuri hänen tarpeeseen sovitettu ratkaisu voittavalla hinnoittelumallilla. Klaron CPQ ratkaisuilla hallitaan myös tarjouksen tekoprosessia, aina ensimmäisestä budjetäärisestä tarjouksesta lopulliseen voittavaan tarjoukseen. Tieto KlaroCPQ:ssa liikkuu tehokkaasti tarpeiden määrityksestä varsinaiseen sopimukseen.
Johda asiakastasi tiedolla!
Tiedätkö mitä yrityksesi oikeasti tarkalleen myy? Tiedätkö mistä teidän ratkaisunne ja tuotteiden hinnat muodostuu? Onko yrityksenne myynnillä katteet kohdillaan?
Tärkeää toki on, että tarjouksiin liittyvät ratkaisut ovat tiedossa tarkasti. Ei kuitenkaan sovi unohtaa, että asiakaskokemus on todennäköisemmin se, joka ratkaisee! Klaron digitaalisilla työkaluilla myyntiprosessi on kokoajan hallussa, ja tiedetään mitä asiakkaan kanssa käydään läpi. Tarjousten sisällöt ovat tarkasti dokumentoituja ja erilaiset tarjousversiot ovat hallussa. Tiedät numerolleen tarjouksen myyntihinnan ja katteen.
Myyjä tietää myyntikonfiguraattorin avulla, mitä asiakkaalleen tarkalleen myi ja pystyy toimittamaan myös tämän tiedon tuotantoon, digitaalisesti! Sama tarjousdokumentti on myös asiakkaalla, joten epäselvyyksiä on jatkossa huomattavasti vähemmän.
Tarjousten huippulaatu nostaa asiakkaan kokemusta koko myyntiprosessista. Digitalisoimalla tarjoukset CPQ:lla myyntijohto tietää tarkalleen mitä yritys tarjoaa, millä tarjouksilla voitetaan kaupat ja mitä asiakkaalle pitää toimittaa. Tarjouksenhallinnan työkalulla asiakas saa parempi laatuisia tarjouksia ja saa myös sen ratkaisun mitä osti.
KlaroCPQ:lla varmistat tyytyväisen asiakkaan!